.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پربیننده ترین عناوین
خروج ۵ هزار هکتار باغ چای از چرخه تولید

سخنگو کمیسیون عمران در مجلس،با تأکید بر شرایط نامناسب صنعت چای کشور ،گفت: متأسفانه باغات چای درشرایط بحرانی به سر می برنند به طوری که بالغ بر ۵ هزار هکتار باغات چای از چرخه تولید خارج شده و فقط ۲۴ هزار هکتار قابل کشت باقی مانده است.

مهرداد بائوج لاهوتی، با انتقاد ازعملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای کشور،افزود:دولت فقط شعار حمایت از محصولات داخلی را می دهد ولی درعمل با واردات فقط  از محصولات خارجی حمایت می کند.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، در خصوص با مشکلات موجود در صنعت چای کشور، گفت: متأسفانه باغات چای درشرایط بحرانی به سر می برنند به طوری که بالغ بر ۵ هزار هکتار باغات چای از رده خارج شده اند و فقط ۲۴ هزار هکتار قابل کشت باقی مانده است.

 لاهوتی با اشاره به علت کاهش برداشت چای از باغات کشور، تصریح کرد: برداشت چای از ۲۴ هزار هکتار باقی مانده به ۳ تن رسیده در صورتی که برداشت چای باید بالای ۸ تن باشد، که دلیل این امر نبود توجیه اقتصادی برای کشاورزان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درخصوص علت مهجورماندن چای ایرانی نسبت به چای خارجی  درکشور، گفت: مافیا واردات چای در چند سال اخیر این صنعت را دچار بحران کرده است به طوری که با وارد کردن چای خارجی با نام های کاملا ایرانی منجر به تضعیف صنعت چای کشور شده اند.

 وی، با انتقاد از برگزاری برخی از نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، گفت: متأسفانه در برگزاری نمایشگاه شاهد آن هستیم که بجای عرضه  محصولات کشاورزی مانند چای محصولات سایر کشورها به نمایش گذاشته می شود که این نشان از عدم حمایت دولت از تولیدات داخلی است.

لاهوتی ادامه داد:هرچنداین نمایشگاه ها از سوی کشور برای   شنا سایی بازار های هدف برای صادرات برگزارمی شود اما بعضا شاهد آن هستیم که این نمایشگاه ها زمینه را برای واردات محصولات سایر کشورها که بعضا محصولات آنان از لحاظ کیفیت نیز در سطح قایل قبولی قرار ندارند فراهم می شود.

سخنگو کمیسیون عمران در مجلس با تأکید بر اینکه دولت در فرصت باقی مانده عمرش باید پاسخگو به عملکرد ضعیف خود در صنعت چای باشد، گفت: نمایندگان مجلس به علت شرایط نامناسب صنعت چای در کشور تقاضایای تشکیل جلسه ای برای سؤال از وزیر جهاد کشاورزی را مطرح کردند که چنانچه از پاسخ وزیر متقاعد نشوند  تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.